23 Apr 2014

KALSIUM MENGURANGKAN KOMPLIKASI SEWAKTU BERSALIN

Assalamualaikum & Salam Sejahtera




Kalsium merupakan vitamin yang amat penting buat wanita.. Terutama sekali buat wanita yang mengandung, menyusu atau yang pernah menagndung dan menyusu.. Banyak risiko jika wanita kekurangan kalsium.. Antaranya yang paling ketara adalah sakit lutut dan yang paling popular adalah penyakit osteoporosis..

Terdapat satu artikel yang sangat berguna tentang risiko2 nie.. Untuk artikel penuh boleh baca di sini. Beberapa info menarik yang NaNa petik dari artikel ini:


Kebaikan Kalsium serta Risiko Kekurangan Kalsium buat Ibu Mengandung
  • Kalsium yang diambil itu amat berguna untuk kekuatan tulang khususnya bagi ibu-ibu yang memerlukan zat tersebut bagi kekuatan menanggung berat bayi secara fizikal.
  • Selain itu, kalsium juga penting untuk pembekuan darah, menstabilkan transmisi impuls saraf dan untuk merehatkan otot sewaktu berlakunya kontraksi.
  • Kalsium yang tidak mencukupi meningkatkan risiko praeklampsia iaitu gejala tekanan darah tinggi. Keadaan itu dikatakan berlaku selepas 20 minggu kehamilan bersama dengan masalah lain. Difahamkan juga pra-eklampsia berpotensi membawa maut bagi ibu dan bayi akibat kenaikan tekanan darah tinggi.
  • Pengambilan kalsium yang secukupnya didapati boleh mengelakkan masalah kekejangan sewaktu proses bersalin.
  • Kekurangan zat itu juga boleh mengakibatkan masalah kesejukan dan kekejangan pada bahagian kaki. Kekejangan yang berlaku itu boleh mengganggu emosi ibu selain proses bersalin itu sendiri.
  • Kegagalan menggantikan kalsium yang diserap oleh bayi boleh menyebabkan ibu-ibu itu kehilangan gigi pada usia yang lebih muda daripada sepatutnya. Mereka juga berisiko tinggi menghidap osteoporosis.

NaNa masih ingat lagi, sewaktu tempoh mengandung Aunie & Adieb, NaNa paling takut kalau kaki cramp & sakit gigi!!! Tapi sewaktu NaNa mengandungkan Ammar, NaNa memang mengambil Set Mengandung (Ostematrix termasuk dalam set nie), Alhamdullilah TIADA lagi masalah kaki cramp & sakit gigi..

Almaklumlah, NaNa jenis tak boleh telan SUSU, so memang Ostematrix ni sangat2 membantu... Ostematrix bukan sekar pil kalsium biasa2 tau... Ia sangat istemewa kerana ia amat mudah diserap oleh tulang dengan adanya MAGNESIUM & VITAMIN D...



Lebih daripada Sekadar Kalsium
OsteMatrixTM membekalkan nutrien-nutrien harian termasuk kalsium yang dapat membantu dalam pembentukan dan penjagaan tulang dan gigi.  Ia juga mengandungi magnesium, vitamin D dan mineral zink, tembaga dan manganese untuk membantu dalam memelihara kesihatan yang baik.  Tablet yang bersaiz kecil dan disalut licin ini juga mudah ditelan.
 
Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan. 


Sekiranya anda wanita dan masih memandang remeh keperluan kalsium tubuh anda, inilah masanya anda mengambil langkah bijak untuk mencegah! Hindari osteoporosis!




Jika berminat dengan produk SHAKLEE boleh hubungi NaNa seperti di bawah:

Call/whatapps/sms: 012 6052250
Email : ielyn45@gmail.com
Add FB: Julieana Mohd Tusin
Blog: http://pelangihatimama.blogspot.com



Jika anda ingin membeli produk SHAKLEE dengan harga istimewa ataupun yang nak COD area Semenyih, Kajang, Beranang, Jalan TAR (weekdays waktu office hour), Keramat AU, Taman Permata, Hulu Kelang, Cheras (weekend) dan sekitarnya bolehlah set appointment dengan NaNa yer. Jika yang berada di luar kawasan ini pon masih boleh dapatkan vitamin HEBAT ini dari NaNa. NaNa akan poskan ke alamat anda di Seluruh Malaysia.




* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. 






Tiada ulasan:

Catat Ulasan