19 Apr 2015

TESTIMONI GLA COMPLEX KECUTKAN CYST

PENGEDAR SHAKLEE SEMENYIH : TESTIMONI GLA COMPLEX KECUTKAN CYST

Assalamualaikum & Salam Sayang Semua

Hari nie NaNa nak berkongsi dengan anda semua berkenaan Cyst...  Mungkin anda semua pernah dengar ramai di kalangan wanita sekarang menghidap Cyst... Adakah anda tahu mengenai Cyst??? Jom sama2 kita memepelajarinya...


Apa itu Cyst???

Cyst boleh terjadi di mana2 bahagian di badan kita... Namun bagi wanita, yang paling sinonim adalah Ovarian Cyst...




Ovariant Cyst (gambar di atas) adalah Cyst atau kantung yang berisi lendir / air yang berada di dalam kilang telur ovari... Lendir atau cecair ini boleh jadi seperti air, pekat likat dan ada di antaranya yang mengandungi tisu2 seperti rambut dan gigi (seperti gambar di bawah)




Ovarian Cyst nie selalunya dihadapi oleh wanita muda dan ia tiada menunjukkan simptom2 tertentu... Ianya diketahui apabila pemeriksaan ultrasound atau pelvic secara rutin dilakukan...

95% Ovariant Cyst adalah tidak merbahaya tetapi adakalanya ia boleh mendatangkan kemudaratan seperti sakit bawah abdomen, rasa kembung abdomen, sakit pada payudara, merasa letih, masalah ketidak suburan dan sakit kepala...


CYST YANG MENGANGGU KESUBURAN

Kebanyakan wanita masa kini yang mempunyai masalah kesuburan dan sukar hamil adalah berpunca daripada Cyst... Antara cyst yang mengganggu kesuburan ialah:
 
Endometriomas - Cyst yang disebabkan oleh endometriosis
 
Polystic Ovarian Cyst - beberapa Cyst kecil pada ovari, kehadirannya menyebabkan haid tidak teratur dan kadar kandungan hormon tertentu yang tinggi dalam darah.

 
BILAKAH PEMBEDAHAN PERLU?
 
Pembedahan bukanlah cara utama untuk mengubati Cyst. Pembedahan hanya akan dilakukan jika:  

~ jika doktor mengesyaki ianya mungkin kanser.

~ sekiranya ia memudaratkan seperti sakit perut, haid tidak teratur dan sebagainya. Atau saiznya melebihi 5cm dikhuatiri akan pecah.

~ untuk melakukan pembuangan ovari sekiranya disahkan kanser ovari.

 
Walaupun bukan semua ovarian Cyst mesti dibuang, tetapi semua kes kanser ovarian mestilah menjalani pembedahan pembuangan ovari. Bagi kes ovarian yang bukan kanser dan tidak mendatangkan masalah kepada pesakit, doktor akan menimbang antara risiko dan kebaikan pembedahan itu. 

Pembedahan akan di pertimbangkan jika berlaku perkara-perkara berikut:
  • Ovarian Cyst berlaku di kedua-dua belah ovari
  • Ovarian Cyst melebihi saiz 5cm
  • Ovarian maish kekal saiz walaupun selepas menunggu 2 - 3 kali kitaran haid
  • Pemeriksaan ultrasound menunjukkan Ovarian Cyst itu bukan jenis yang biasa
  • Pesakit tidak pernah mengalami kitaran haid langsung
  • Menggunakan pil perancang kehamilan
  • Pesakit telah menopause
  • Pesakit adalah gadis remaja 

Apa yang disenaraikan di atas adalah antara kriteria yang memungkinkan perlunya pembedahan.. Tetapi, jika anda mengalami salah satu kriteria itu, tidak bermakna anda harus di bedah. Kerana ia bergantung juga pada pertimbangan doktor yang merawat anda. Berbincanglah dengan doktor langkah terbaik yang boleh di ambil.

 
CYST BOLEH BERULANG??? 

Ovarian Cyst ini boleh dikeluarkan tanpa mencederakan ovari. Ianya dikenali sebagai cysectomy. Ini bermakna Cyst dipisahkan dari ovari dan kesuburan wanita dikekalkan.


Namun, ketumbuhan Cyst di ovari boleh muncul semula. Ia boleh terjadi di ovari yang sama atau di ovari yang sebelah lagi walaupun selepas pembedahan pembuangan Cyst. Jikalau wanita itu telah menopause, doktor mungkin mencadangkan untuk membuang ovari. Ini dikenali sebagai oophorectomy.


Bagaimana GLA Complex Shaklee Membantu Mengecutkan CYST???





Sebenarnya, Cyst ini adalah disebabkan ketidakstabilan hormon dalam badan kita. GLA Complex ini membantu mengawal ketidakseimbang hormon sekaligus mengecutkan Cyst...


GLA Complex merupakan sejenis asid lemak Omega-6 yang digunakan oleh badan kita untuk membentuk prostaglandin (bahan berkesan berupa hormon yang membantu badan mengawalatur proses badan yang normal). Minyak benih bunga matahari adalah satu lagi sumber asid lemak Omega-6. Ia mengandungi vitamin E yang membantu melindungi dinding arteri dan menyokong sistem imun dengan memelihara integriti sel.




Testimoni GLA Complex Membantu Kecutkan Cyst




















Jika anda ingin menikmati harga penjimatan harga sehingga 20%, anda boleh mendaftar sebagai ahli Shaklee... Dengan hanya RM68.50 sahaja seumur hidup anda layak untuk menikmati lebih banyak keistimewaan lain...




Jika berminat dengan produk SHAKLEE boleh hubungi NaNa seperti di bawah:

Call/whatapps/sms: 012 6052250
Email : ielyn45@gmail.com
Add FB: Julieana Mohd Tusin
Blog: http://pelangihatimama.blogspot.com



Jika anda ingin membeli produk SHAKLEE  ataupun yang nak COD area Semenyih, Kajang, Beranang, Jalan TAR (weekdays waktu office hour), Keramat AU, Taman Permata, Hulu Kelang, Cheras (weekend) dan sekitarnya bolehlah set appointment dengan NaNa yer. Jika yang berada di luar kawasan ini pon masih boleh dapatkan vitamin HEBAT ini dari NaNa. NaNa akan poskan ke alamat anda di Seluruh Malaysia.




* Segala maklumat Produk / Testimoni di laman ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. Mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk kepada pakar perubatan terlebih dahulu





Tiada ulasan:

Catat Ulasan