14 Okt 2013

Oh Kaki Ku!!! AJHT penyelamatku!!

Assalamualaikum & Salam Sejahtera


Lama sungguh rasanya NaNa tak update blog...Banyak cerita ingin dikongsikan...tapi masa tidak berapa mengizinkan...Akhirnya malam tadi berjaya juga menghabiskan projek adik bongsu NaNa yang tertangguh... Itu pon baru suku jer...ada lagi 75 batang perlu dicantum!!! Caiyok!! Caiyok!! November semakin menjengah!!!.. (Cik Ta...jangan marah ha... ^___^)



Ok berbalik kepada cerita asal...masih ingat di entry yang sebelum ni, NaNa ada maklumkan setiap pagi NaNa akan ambil 1 biji AJHT bersama vitamin wajib Vita-Lea & B-Complex..

Ceritanya begini...

NaNa ni sejak zaman dulu2 kalau jalan suka sangat tersandung2...tak tau la kenapa... sedangkan jalan tu tak ada lopak ke...bonggol ke... Nak dijadikan cerita dalam bulan Mei yg lepas masa dalam perjalanan nak pergi lunch, lepas naik escalator...baru 2 - 3 langkah tiba2 kaki kiri NaNa tersiluh!!! Aduh!!! sakit tak terkata... Jalan rata dalam mall pon boleh nak terseliuh...

Sebelum ni kaki yang sama juga NaNa dah pernah terseliuh lebih 4x!!! Yang paling teruk masa preggy Ammar 2 x terseliuh & lepas habis pantang dalam 2 minggu lepas masuk office ada la senamrobik...Tengah terkinja2..tup2 terseliuh!!! untuk kesekian kalinya..

Selepas tu macam biasa la...urut2 sendiri jer...sapu ubat n balut tak nak bagi bengkak...seminggu juga la berkeadaan begitu...than kaki macam makin teruk...nak jalan still sakit...so baru pergi klinik...klinik minta refer pakar la...sbb dah banyak kali terseliuh... Petang tu jugak terus refer pakar di Hospital Columbia Asia dekat Balakong...So jumpe doktor Azfar...check2 doktor nasihat buat MRI. MRI??? oh tidak...serius kah???

Esok kene admit untuk proses MRI n fisioteripi....RESULT?? 



Kalau tengok gambar kat atas, kalau kaki kita terseliuh, ligamen yang memegang kaki dan buku lali kita akan rosak...tapi untuk kes NaNa, ligamen kaki NaNa dah hilang...HILANG???
macamana boleh hilang pon doktor tau nak cakap...maybe dah lebih 4x terseliuh kot...

So, doktor suruh NaNa pakai ankle braces selama 2 minggu...macam nie la rupanya...



Mula2 pakai tu agak sukar juga untuk bergerak..tambahan pula nak solat...NaNa kene pakai benda alah ni selama 2 MINGGU!!!...memang satu penyeksaan... NaNa ada juga bertanya dengan doktor boleh ke ligamen tu ada balik...doktor bg tau ia TIDAK AKAN ADA lagi... once dah rosak or hilang... Habis tu macamana kalau kaki masih lagi terseliuh? Maybe minor operation kene buat untuk ikat balik antara buku lali n kaki (ganti legament)... OH TIDAK!!!

Tanpa berlengah lagi terus order AJHT (Advanced Joint Health Tablet)...

Alhamdulliah lebih kurang dalam 1 minggu kaki NaNa dah ok... NaNa tak pakai pon alat tu sampai 2 minggu, seminggu jer (heheheheee...almaklumlah dah mkn AJHT).


Jom kita tengok apa itu AJHT.




AJHT diperbuat daripada bahan-bahan sumber semulajadi (jagung) dan diuji secara klinikal untuk keberkesanan terhadap masalah sendi. Ia mengandungi  jagung, boswellia dan vitamin & mineral penting dari segi menolong mempertingkatkan tahap keselesaan sendi dan pergerakan seperti vitamin C, Zinc, Mangan dan sebagainya.

10 Kebaikan AJHT

  1. menyokong keselesaan sendi
  2. membantu kekalkan tulang rawan
  3. memelihara tisu penyambung yang sihat
  4. melancarkan pergerakan harian
  5. sangat berkesan, kesan positif selepas 5 hari pengambilan (ada ujian klinikal tau)
  6. menghalang pembentukan bahan kimia yang merosakkan tulang rawan
  7. anti radang semulajadi
  8. dibuat dari sumber tumbuh-tumbuhan semata-mata, asli dan semulajadi
  9. memberi kekuatan kepada struktur sendi
  10. bertindak seperti kusyen untuk melindungi tulang rawan, juga membekalkan glukosamina (penting untuk binaan tulang rawan dan lendir untuk licinkan sendi dalam tendon dan ligamen.
hanya dibuat dari tumbuhan semulajadi 100%


kenapa perlu pilih AJHT?


Jika berminat dengan produk SHAKLEE boleh hubungi NaNa seperti di bawah:

Call/whatapps/sms: 012 6052250
Email : ielyn45@gmail.com
Add FB: Julieana Mohd Tusin
Blog: http://pelangihatimama.blogspot.com




Jika anda ingin membeli produk SHAKLEE dengan harga istimewa ataupun yang nak COD area Semenyih, Kajang, Beranang, Jalan TAR (weekdays waktu office hour), Keramat AU, Taman Permata, Hulu Kelang, Cheras (weekend) dan sekitarnya bolehlah set appointment dengan NaNa yer. Jika yang berada di luar kawasan ini pon masih boleh dapatkan vitamin HEBAT ini dari NaNa. NaNa akan poskan ke alamat anda di Seluruh Malaysia.








* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. 








Tiada ulasan:

Catat Ulasan