4 Jan 2014

Alfalfa Shaklee - Raja Segala Pokok

Assalamualaikum & Salam Sejahtera






Alfalfa telah digunakan sejak lebih dari 2500 tahun dahulu yang juga di panggil Raja Segala Pokok.

Ia memberikan khasiat raja segala jamu yang diadun menggunakan teknologi hebat. Shaklee Alfalfa sangat kaya dengan dengan pelbagai nutrisi dan zat galian, serat, protin, amino asid, klorofil, 15 zat galian,10 vitamin, 8 enzim dan fitokimia.


The Shaklee Difference

Shaklee Alfalfa merupakan Formula Shaklee Signature yang dibangunkan oleh Dr Shaklee dalam tahun 1950an.

Dirumus daripada tanaman Alfalfa (Medicago Sativa) secara organik di California yang bebas dari pestisid, herbasid dan menggunakan baja kompos. Mediccago Sativa merupakan gred alfalfa yang paling tinggi. 

Tumbuhan ini mengambil masa 2 tahun untuk membesar dan akarnya boleh mencapai sehingga 20 kaki ke dalam tanah untuk menyerap pelbagai nutrisi dan minerals di dalam tanah, yang tidak dapat diserap oleh tumbuhan lain.

Hanya daun-daun yang matang yang kaya kandungan klorofil yang akan digunakan dalam penyediaan Shaklee Alfalfa Complex. Setiap tablet mengandungi 300mg alfalfa.





Manfaat Utama Shaklee Alfalfa

1. Mencuci Hati, Darah dan Usus : alfalfa adalah makanan yang sangat beralkali yang boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid, menghilangkan toksin dari badan, membersihkan hati, kolon, darah dan membersihkan kulit (jeragat).

2. Melawan Alahan : sangat membantu dalam masalah alahan seperti resdung, selsema, bersin, gatal hidung, gatal kulit, ulat air dsb.

3. Baik untuk perubahan patologi di dalam usus dan perut : memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung, angin, gastrik, ulcer dan sembelit.

4. Menyingkirkan Lemak, Kolesterol dan Gula : kajian klinikal menunjukkan amalan jangka panjang alfalfa dapat mencegah penyakit-penyakit seperti jantung, strok, kencing manis dan darah tinggi. Hanya alfalfa mengandungi saponin, seperti span yang bertindak sebagai serat yang menyerap lemak, kolesterol dan gula di dalam darah. Sebaiknya dimakan bersama lecithin dan omega.

5. Melawan tumur : memakan 30-50 biji untuk mengalkalikan badan, dengan itu memperbaiki sel-sel kanser dan membuang tumur.

6. Mencegah dan Merawat Atritis : melegakan kesakitan dan merawat atritis.

7. Masalah Water Retension dan Sembab : alfalfa juga sangat bagus untuk yang mengalami masalah sembab muka, bawah mata atau bengkak kaki due to water retension atau masalah buah pinggang.



Jika berminat dengan produk SHAKLEE boleh hubungi NaNa seperti di bawah:

Call/whatapps/sms: 012 6052250
Email : ielyn45@gmail.com
Add FB: Julieana Mohd Tusin
Blog: http://pelangihatimama.blogspot.com



Jika anda ingin membeli produk SHAKLEE dengan harga istimewa ataupun yang nak COD area Semenyih, Kajang, Beranang, Jalan TAR (weekdays waktu office hour), Keramat AU, Taman Permata, Hulu Kelang, Cheras (weekend) dan sekitarnya bolehlah set appointment dengan NaNa yer. Jika yang berada di luar kawasan ini pon masih boleh dapatkan vitamin HEBAT ini dari NaNa. NaNa akan poskan ke alamat anda di Seluruh Malaysia.




* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. 




Tiada ulasan:

Catat Ulasan