23 Feb 2014

Amalan Doa Bagi Ibu Menyusu

Assalamualaikum & Salam Sejahtera


Doa adalah senjata utama kita sebagai umat manusia... Kita perlulah berusaha kemudian kita perlu bertawakal dan berdoa kepada Allah agar usaha kita dimakbulkan oleh Allah... Kita perlu ingat sesungguhnya allah itu maha berkuasa... Kita hanya merancang, allah jua yang menetukannya.


Begitu juga di dalam proses menyusukan baby kita... Setelah kita berusaha dengan Set Penyusuan Shaklee, kita juga digalakkan untuk mengamalkan doa untuk memperbanyakkan susu... Niatkan di dalam hati usaha kita menyusukan baby dapat dijalankan sehingga baby kita berusia 2 tahun...


Hari ini NaNa nak share doa dan amalan buat ibu menyusu...



"Ya ALLAH...permudahkanlah segala urusan kehidupanku, banyakkanlah susuku untuk bayiku, dan permudahkanlah perjalananku untuk menyusukan anakku agar menuruti segala yang telah Engkau syariatkan...AMIN..."


atau pun anda juga boleh amalkan doa ini





Selain dari itu amalkan surah al-Baqarah ayat 60. Sambil dibaca letakkan tangan pada breast, and doa dalam hati semoga Allah murahkan rezeki anak kita dan supaya kita mampu memberikan susu yg cukup pada anak kita hingga sekurang-kurangnye umurnya 2 tahun...

Ayat Al-Baqarah sesuai sebagai doa ibu menyusu
"Dan (ingatlah) ketika Nabi Musa memohon supaya diberi air untuk kaumnya, maka Kami berfirman: "Pukullah batu itu dengan tongkatmu", (ia pun memukulnya), lalu terpancutlah dari batu itu dua belas mata air sesungguhnya tiap-tiap satu puak (di antara mereka) telah mengetahui tempat minumnya masing-masing. (Dan Kami berfirman): "Makanlah dan minumlah kamu dari rezeki Allah itu, dan janganlah kamu merebakkan bencana kerosakan di muka bumi"



Surah al-Hujurat & al-Kautsar juga baik diamalkan bermula sejak mengandung lagi... Niatkan dalam hati semoga ALLAH swt murahkan rezeki kita, anak kita dan banyakkan susu kita. Bagaimanapun kita jangan lupa bahawa rezeki itu datang dari Allah. Sebaiknya ia dibaca dan difahamkan tafsiran ayatnya juga.


Mari kita amalkan!



Jika berminat dengan produk SHAKLEE boleh hubungi NaNa seperti di bawah:

Call/whatapps/sms: 012 6052250
Email : ielyn45@gmail.com
Add FB: Julieana Mohd Tusin
Blog: http://pelangihatimama.blogspot.com



Jika anda ingin membeli produk SHAKLEE dengan harga istimewa ataupun yang nak COD area Semenyih, Kajang, Beranang, Jalan TAR (weekdays waktu office hour), Keramat AU, Taman Permata, Hulu Kelang, Cheras (weekend) dan sekitarnya bolehlah set appointment dengan NaNa yer. Jika yang berada di luar kawasan ini pon masih boleh dapatkan vitamin HEBAT ini dari NaNa. NaNa akan poskan ke alamat anda di Seluruh Malaysia.




* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. 










Tiada ulasan:

Catat Ulasan