18 Jun 2014

VITAMIN E : PENTINGNYA SELANIMUM PADA TUBUH BADAN

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Selenium adalah vitamin semulajadi yang boleh didapati di dalam tanah, di dalam laut dan juga di dalam makanan harian kita. Walaupun kita hanya memerlukan dalam jumlah yang sedikit, selenium berperanan sangat penting dalam metabolisma kita.

Di dalam badan kita, Selenium adalah komponen di dalam enzim yang dipanggil "Glutathion Peroxidase". Enzim ini wujud di dalam cecair di dlam tubh badan kita. Tugasnya ialah menjaga sel dari dirosakkan oleh oksigen tak lengkap (radikal bebas) yang boleh menjadi punca kanser.


Kenapa Kita Memerlukan Selenium?

Selenium amat dikenali dengan sifat Antioksidannya. Antioksidan diperlukan untuk melindungi sel2 daripada rosak. Selenimum juga didapati dapat mengurangkan kanser prostat, kanser paru2 dan penyakit jantung.

Selain itu juga, Selenium dapat meningkatkan sistem imun badan dan dapat mengeluarkan logam berat seperti plumbum dari badan anda.

Dengan adanya Selemium, Vitamin E akan berfungsi dengan lebih baik dan akan kekal lama di dalam badan.



Disebabkan itulah Vita-E Complex Shaklee (400IU) yang diperbuat daripada sumber semulajadi diperhebat dengan 10mcg Selenium bagi melengkapkan fungsi Vitamin E. 

Selenium, perlu diambil dalam kuantiti yang sedikit, namun tidak ada general rule tentang pengambilan Selenium. Selenium tidak boleh diambil melebihi 100mcg sehari kerana ia boleh menjadi toksin dalam tubuh. 

Walau bagaimanapun, setakat ini belum ada laporan tentang keracunan Selenium di kalangan manusia, namun kesan Selenium berlebihan boleh menyebabkan keguguran rambut dan kuku serta masalah terhadap sistem saraf.



Sumber-sumber Asli Selenium

Haiwan : Daging lembu, makanan laut (tuna, ikan kod, ikan merah dan ikan hering), daging tanpa lemak dan ayam.

Tumbuhan : Bijirin penuh (oat & beras perang terutamanya yg ditanam di tanah yg kaya dgn Selenium) dan kacang (seperti kacang Brazil dan walnut).


Dapatkan Vita-E Complex lengkap dengan selenium.
Promo bulan ni masih berbaki 14 hari... Jom dapatkan sekarang... Sangat berbaloi2!!!





Jika berminat dengan produk SHAKLEE boleh hubungi NaNa seperti di bawah:

Call/whatapps/sms: 012 6052250
Email : ielyn45@gmail.com
Add FB: Julieana Mohd Tusin
Blog: http://pelangihatimama.blogspot.com



Jika anda ingin membeli produk SHAKLEE  ataupun yang nak COD area Semenyih, Kajang, Beranang, Jalan TAR (weekdays waktu office hour), Keramat AU, Taman Permata, Hulu Kelang, Cheras (weekend) dan sekitarnya bolehlah set appointment dengan NaNa yer. Jika yang berada di luar kawasan ini pon masih boleh dapatkan vitamin HEBAT ini dari NaNa. NaNa akan poskan ke alamat anda di Seluruh Malaysia.




* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. 





Tiada ulasan:

Catat Ulasan