22 Okt 2014

ADUH....ANAK SEMBELIT???

Assalamualaikum & Salam Sejahtera


Alorr...lorrr...lorrr...kesiannya tengok baby nie merengek.... Beginilah keadaan anak kita bila meragam disebabkan sembelit...

Sedangkan kita yang dah dewasa nie, bila kene sembelit rasa nak meraung, nie kan pula anak2 kita yang masih kecil...


Antara punca2 sembelit dikalangan anak2
1. Kebiasaan sembelit sering dialami oleh anak2 yang mengambil susu formula bukan susu ibu. Mungkin susu formula yang diberikan tidak sesuai dengan baby, atau mungkin susu yang dibancuh tidak mengikut sukatan.

2. Buat baby yang telah diperkenalkan dengan makanan pepejal, anak kurang pengambilan air masak. Jika pengambilan air masak yang kurang, badan akan dehidrasi. Itu yang menyebabkan berlakunya sembelit.

3. Kurang pengambilan sayur-sayuran hijau, buah-buahan dan juga makanan yang berserat.


Beberapa tips buat ibu2 yang menghadapi masalah anak sembelit.
1. Berikan susu formula yang bersesuaian dengan baby, walaupun terpaksa mencuba pelbagai brand. (Susu ibu adalah susu terbaik buat anak2).
2. Lebihkan buah2an buat anak2.. Berikan lah buah betik, tembikai dan plum.
3. Berikanlah makan yang banyak serat.
4. Berikan air masak yang secukupnya.


Meal shakes Shaklee


Meal Shakes Shaklee merupakan minuman yang kaya dengan kandungan SERAT disamping mengandungi Vitamin B-12 yang merupakan komponen Vitamin B yang berfungsi untuk melancarkan penghadaman perut.

Kandungan SERAT di dalam Meal Shakes Shaklee ini adalah jenis yang larut di dalam air dan akan bertindak sebagai 'pencuci' usus dan perut anak kita.

SERAT ini akan mengumpul sisa makanan yang tidak diperlukan oleh tubuh dan juga membuang KOLESTROL berlebihan.

Apabila semua sisa makanan ini telah berkumpul menjadi gumpalan najis, SERAT akan membantu najis tersebut menyerap air supaya najis menjadi lembut. Yang paling penting, anak kita perlu MINUM BANYAK AIR.

Akhirnya, SERAT di dalam Meal Shakes Shaklee akan mengaktifkan sistem pembuangan najis anak kita dan membantu tubuh mengeluarkan najis dengan MUDAH.










Jika berminat dengan produk SHAKLEE boleh hubungi NaNa seperti di bawah:

Call/whatapps/sms: 012 6052250
Email : ielyn45@gmail.com
Add FB: Julieana Mohd Tusin
Blog: http://pelangihatimama.blogspot.com



Jika anda ingin membeli produk SHAKLEE  ataupun yang nak COD area Semenyih, Kajang, Beranang, Jalan TAR (weekdays waktu office hour), Keramat AU, Taman Permata, Hulu Kelang, Cheras (weekend) dan sekitarnya bolehlah set appointment dengan NaNa yer. Jika yang berada di luar kawasan ini pon masih boleh dapatkan vitamin HEBAT ini dari NaNa. NaNa akan poskan ke alamat anda di Seluruh Malaysia.




* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan