30 Sep 2013

Mengapa Perlu Mengambil Multivitamin

Assalamualaikum & Salam Sejahtera


Terdapat banyak sebab mengapa multivitamin diperlukan oleh badan. Kebanyakan orang gagal untuk memenuhi kesemua nutrisi yang diperlukan disebabkan oleh banyak faktor:
- diet yang ketat
- kurang selera makan
- mengubah keperluan pemakanan
- pilihan makanan yang kurang sihat.

Mengambil multivitamin sekali sehari adalah satu cara yang mudah untuk mengisi jurang nutrisi dalam pemakanan.

Tapi, banyak sangat jenis multivitamin yang ada di pasaran. Bagaimana cara untuk memilih yang terbaik ye?

Jom NaNa kongsikan tips untuk memilih multivitamin anda.


Apa yang perlu ada dalam Multivitamin

1. Baca label dengan teliti. Label produk mengenal pasti nutrien dimasukkan dan jumlah yang terkandung dalam setiap hidangan.

2. Dapatkan vitamin dan mineral asas. Kebanyakan multivitamin biasanya termasuk vitamin dan mineral berikut : Vitamin C, B1 (thiamin), B2 (riboflavin), B3 (niasin), B6, asid folik (B9), B12, B5 (pantothenic asid), biotin, A, E , kalium D2 atau D3 (cholecalciferol), K, iodin, selenium, borate, zink, kalsium , magnesium, mangan, molibdenum, betacarotene, dan besi.

3. Semak peratusan. Secara umum, memilih makanan tambahan yang menyediakan 100 % daripada Nilai harian (DV) bagi kebanyakan vitamin dan mineral dalam makanan tambahan itu.

4. Multivitamin moden boleh didapati dalam pelbagai formula yang bertujuan untuk membantu orang dengan keperluan pemakanan tertentu atau keadaan. Beberapa perkara yang lebih popular datang dengan atau tanpa zat besi, atau sebagai formula berpotensi tinggi yang mengandungi sekurang-kurangnya dua pertiga daripada nutrien disyorkan. Multivitamin lain boleh mengandungi nutrien tambahan seperti antioksidan, atau rumusan yang khusus kepada syarat-syarat tertentu, seperti vitamin pranatal.

5. Jangan keterlaluan. Elakkan multivitamin yang melebihi 100% nilai harian yang disyorkan, kerana makanan tambahan di samping nutrien dalam makanan, dan beberapa, dalam dos yang besar, boleh membina dan menjadi toksik.


Vita-Lea Shaklee ternyata memenuhi ciri-ciri di atas. Dengan 28 vitamin dan mineral penting, penggunaannya secara harian boleh membantu:
- Meningkatkan kesihatan secara menyeluruh
- Menyokong jangka hayat hati, usus dan mata
- Meningkatkan kekuatan tulang dan sistem imunisasi
- Memberikan perlindungan menentang kerosakan sel akbiat radikal bebas

Harganya memang berbaloi-baloi dan mampu dimiliki oleh semua orang. Sebotol boleh tahan 4 bulan. Tidak sampai RM1 pun sehari.

Jika kita tidak sayangkan tubuh sendiri, siapa lagi nak sayangkan tubuh kita?



Jika berminat dengan produk SHAKLEE boleh hubungi NaNa seperti di bawah:

Call/whatapps/sms: 012 6052250
Email : ielyn45@gmail.com
Add FB: Julieana Mohd Tusin
Blog: http://pelangihatimama.blogspot.com




Jika anda ingin membeli produk SHAKLEE dengan harga istimewa ataupun yang nak COD area Semenyih, Kajang, Beranang dan sekitarnya bolehlah set appointment dengan NaNa yer. Jika yang berada di luar kawasan ini pon masih boleh dapatkan vitamin HEBAT ini dari NaNa. NaNa akan poskan ke alamat anda di Seluruh Malaysia.




* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. 





Tiada ulasan:

Catat Ulasan